Skills: Logo's en huisstijlen

Logo Emotie IJs

logo_emotie_ijs_paper2

‘Emotie IJs’ maakt deel uit van de rondtrekkende miniparade ‘Dream to Go!’ Een plek waar je, met ondersteuning van gemeente en ondernemers, je dromen en bijzondere ideeën waar kan maken. Het ijs in de smaken Boos, Bang, Bloos en Blij, roept een sterke emotie op en vormt zo een aanleiding om met elkaar in gesprek te gaan.

Grifontwerp ontwikkelde voor Emotie IJs het logo. Opdracht was te zorgen voor een vriendelijke en laagdrempelige uitstraling. Er is gekozen om elke smaak/emotie door middel van een emoticon duidelijk weer te gegeven. In combinatie met de toegepaste kleuren en lettertypes ontstaat zo een vrolijk logo met een licht nostalgische uitstraling. Want ijs eten is natuurlijk altijd al het leukste geweest wat er is.

foto: Tim van Veen

foto: Tim van Veen

emotie_ijs_ijskar

emotie_ijs_cap

 


werkzaamheden grifontwerp: advies, ontwerp, illustratie en begeleiding uitvoering.
opdrachtgever: Spoor van Vernieuwing.